Monday, January 05, 2009


Hellooooooooooooooooooooooooo 2009!!!!!!

and helllooooooooooooooooooooooooooooooo everybodyyyyyyy!!!!

i am back from demam cikugunya!!!oh bukan cikugunya but it's just chickenpox..:(( <--(*)

*name demam chikenpox sangat tak glamour ok..kalo chikugunya tu macam sangat cute je kan name die..kalo dah kene name demam yang sangat cute,of course ah si empunye badan LAGI cute!hahahaha..

and yeahh.ini membuat diriku semangat.i've been tagged by Nanadd.


Bertajuk 16 perkara rawak.

Syarat dan peraturan:
1. Apabila telah terpilih dengan malangnya, silalah menulis 16 perkara rawak sama ada tentang fakta, perangai tak senonoh, ataupun hala tuju hidup anda.
2. Silalah hasut 16 orang lain untuk melakukan perkara ini.
3. Sila tanda manusia yang telah menanda anda diperingkat awal.
4. Ketahuilah, jika anda terpilih ia adalah kerana anda juga manusia biasa yang perlukan perhatian dan kasih sayang yang secukupnya ketika bayi.

so,ayuh kita!

  1. Menjelangnye 2009, baru saya sedar bahawa saya selalu confuse dalam membuat pemilihan pakaian untuk ke tempat kerja pada keesokan harinye.Saya akan mencuba dan mencuba dari baju kemeja hitam ke kemeja biru.Tak berkenan?Campak..Ambik baju kurung pink.."Oh,,susah nak gosok lah.."..Campak lagi ...Acara ini akan tamat hanya dan hanya jika baju yg bergulung2 secara inside-out menimbun2 di atas katil..haihh..

  2. OK.Saya ade lesen memandu tapi saya tak memandu ever since saya terlibat dalam kemalangan dengan treler yg panjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang.Mama suruh saya bawa kereta manual yang ade kat rumah,tapi saya rase semangat saya masih belum pulih lagi la..Maybe saya patut mandi bunga seperti yang disarankan oleh mama saya.Mama cakap, jangan anggap mandi bunga tu karut,tapi anggap la proses mandi bunga tu macam Rehab...(apekahhh??:p)


  3. Saya juga belum mempunyai kereta kerana yang pertama,sila baca fakta di atas dan yang kedua saya rasa duit saya takkan cukup kot kalo saya beli kereta nanti kerana nafsu makan saya sangat besar.Nafsu shopping juga sangat besar seperti badan saya yang tak kurang besarnye ini. =p


  4. Dan dengan ini, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada sahabat2 saya yang pernah menumpang kan saya kemana jua.Dari pergi kerja/kelas hingga ke pulang kerja/kelas..Dari tempat kerja ke shopping centre,dari shopping center ke rumah saya,dari shopping centre ke LRT,ke ikea yang jauh itu,ke OU,ke Bukit Jalil, ke Puduraya,Ke KLIA hingga ke Teluk Intan,terima kasih sangat2..Mungkin perkataan terima kasih ini setanding dengan penat lelah korang memandu dan juga menghadapi pelbagai pemandu lain yang ntah pape di kotaraya KL ini,,namun,sekali lagi Terima kasih,sahabatku..You mean the WORLD to me..


  5. Saya merupakan seorang yang sensitif di sebalik gelak ketawa yang macam King Kong.Contohnya dengan menulis Fakta 4 pon hati saya boleh sebak..

  6. Saya sangat menyayangi rakan-rakan saya.SANGAT2.Dats y,bila ada antara rakan saya yang mengetepikan saya disebabkan hal-hal lain (contohnye lelaki yang baru dikenalinya dan lelaki itu ntah hape2), saya memang akan terasa ah!


  7. Saya juga merupakan seorang yang sangat jiwang sebenarnye.ahaks!


  8. Saya Chop nak berkahwin pada 10/10/2010. ;;)

  9. Bila saya tengah depressed, saya selalu malas untuk mengangkat telefon.So, once opy macam tak angkat,silalah sms saya.

  10. Nombor ini mengingatkan saya kepada Si Dia.

  11. Alamak!Saya sudah kehabisan idea!

  12. Saya suka blog hopping.Sangat2!Tapi bila takde mase, saya hanye akan tengok gambar sahaje.

  13. Saya menonton televisyen pada setiap malam,tapi hari yang paling menggembirakan saya ketika ini adalah hari Selasa dan Khamis kerana 90210 & Rona Roni Macaroni~!

  14. Saya lebih suka bersms daripada menelefon.Sebabnye,suara saya sangat sexy nanti korang ari2 mahu telefon i woh!!

  15. Saya rase macam nak tukar kerja lagi lah,boleh?

  16. Perkara yang amat3 menggembirakan saya ketika ini:

teeeeeettt!!!!!(rahsia)


ok,sebenarnye kaannn..entry ni telah di-type seminggu yang lalu..
sejak balik dari chicken pox,sangat busy,and badan asyik letih je.
Pukul 10pm dah tido ok..
even now pon i nguap2..
ni mesti dah terlebih kas-kas dalam kari yg mamak thosaiiiikuuuuuu..
haih..esok i must not eat thosaiiiii..
minggu ni je dah 4 kali makan thosai..
ahaks..takut nanti "sesuatu" berbau kari mamak ok!!!:p


til then~~



3 comments:

babybath said...

HAHAHHA lawak gile mak awak. Rehab!! HAAHAH

SoFiA.opY said...

memang sengal ok!
dats y i love ur mom :p

Anonymous said...

ello sofia san....
point 5 tue mmg tidak boleh dinafikan...ahakss
1 lagik....saya pun terasa macam nak buat point no 15....
hehehehheee

Daisypath Anniversary tickers